توزیع سندهای درجه کمربند تکواندوکاران از فدراسیون جهانی تکواندو، در فدراسیون ملی تکواندو افغانستان

نوشته از رضا کریمی

تعدادی از تکواندوکاران افغان دختران و پسران توانستند سندهای معتبر درجه‌های مختلف کمربندشان را از فدراسیون جهانی تکواندو از کوریای جنوبی و از فدراسیون ملی تکواندو افغانستان بدست بیاورد.

از این جمله تعدادی از هنرجویان کلپ  تکواندو پیشتازان غرب، دختران و پسران موفق به اخذ اسناد معتبر کمربندشان از فدراسیون جهانی و فدراسیون ملی تکواندو افغانستان شدند.

تکواندو یکی از رشته‌های زيباي المپیکی است که بعد از فوتبال بیشترین طرفدار را دارد و تا اکنون شاهد ورزشکاران زیادی بودیم و می‌بینیم که به این رشته ورزشی بلدیت دارند. ورزش تکواندو بعد از فوتبال در سراسر جهان مشهور است و تعداد ورزشکاران این رشته هم بیشتر از هر رشته ورزشی دیگر در سطح جهان است.

مهم‌ترین افتخاراتی را که در طول تاریخ ورزش افغانستان صاحب شده اند از رشته تکواندو است، از رویدادهای آسیایی و جهانی تا به رویدادهای مهم‌ المپیکی، که مهم‌ترین مدال‌های المپیکی ما از ۲۰۰۸ بیجینگ المپیک ۲۰۱۲ لندن که توسط استوره تکواندو کشور، روح‌الله نیکپا افغانستان آن‌ها را صاحب شدند و مدال المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین توسط نثار احمد عبدالرحیم‌زی کسب شد.

 

 

درس و ورزش حق هر شهروند کشور ما است و هر دختر و پسری از این حق برخوردار است و باید یک زمان مشخص را برای درس خواندن و ورزش کردن تعیین بکنند و انجام بدهند.

اميدوارم مسوولین ورزش افعانستان شرایط مناسب و بهتری را برای ورزشکاران اناث و ذکور مهيا نمايند تا جوانان و بانوان بتوانند از حق ورزش کردن و درس خواندن محروم نشوند.

درس و ورزش جوانان، یکی مهم‌ترین نکاتی است که باید توجه شود. ولی افسوس در کشور عزیز ما افغانستان، فعلا شرایط و وضعیت قسمی شده است که اکنون جوانان ما از چنین حق‌ها محروم شده‌اند.

 

زنده باد ورزش!

به امید صلح سرتاسری در کشور عزیز ما!

به امید یک افغانستان آرام و سربلند!

Back to top button