شماری از مجریان زن در رسانه‌ها دستور پوشاندن صورت را عملی نکرده‌اند

طالبان دستور داده اند که گویندگان زن در افغانستان از امروز شنبه صورت شان را با ماسک بپوشانند.
اما گویندگان زن شماری از رسانه های تصویری با وجود تاکید طالبان به این دستور طالبان عمل نکردند.

در حالی که دو روز پیش طالبان دستور دادند که مجریان و گویندگان زن در رسانه های افغانستان باید صورت شان را با ماسک پوشانیده و در تصویر ظاهر شوند، مجریان برخی از رسانه ها تاکنون به این دستور وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان عمل نکرده اند.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان گزارش های برخی از رسانه ها را در باره باطل ساختن این فرمان رد کرده و تاکید کرده است که تمامی مجریان و گویندگان رسانه های تصویری باید سر از امروز شنبه که در تصویر ظاهر می شوند، صورت شان را با ماسک بپوشانند.
خبرگزاری فرانسه نگاشته است که امروز شنبه ( ۱۲ ماه می) نیز مجریان شماری از رسانه های تصویری در افغانستان بدون پوشیدن ماسک در تصویر ظاهر شدند و به این دستور طالبان اعتنایی نکردند.

این فرمان طالبان در باره پوشش صورت زنان در رسانه ها واکنش های تند ملی و بین المللی را بر انگیخته است.
حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در تازه ترین سخنانش به شبکه خبری (سی ان ان) گفته است که مجریان زن نباید از این دستور طالبان پیروی کنند.

وی تاکید کرده است که زنان در افغانستان حجاب را رعایت می کنند اما پوشش صورت زنان حجاب نه بلکه رسمی از کشور های دیگر است. وی تصریح کرده است که افغانستان یک کشور اسلامی است و موضوع چگونگی حجاب نیز روشن است.

Back to top button