انحلال شش نهاد دولتی از سوی حکومت طالبان

حکومت امارت اسلامی به تازه‌گی طی مکتوبی تشکیلات اداری و خدماتی کمیسیون مستقل حقوق بشر، کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی، شورای عالی مصالحۀ ملی، شورای امنیت ملی و دبیرخانه‌های مجلس‌های نماینده‌گان و سنا را منحل کرده ‌است.
انحلال این نهادها نزدیک به ۶۰۰۰ کارمند این اداره‌ها را در بی‌سرنوشتی قرار داده است. شماری از این کارمندان می‌گویند با آن‌که این نهادها به تازهگی منحل شده‌؛ اما آنان از چند ماه به این‌سو معاش دریافت نکرده‌اند.
انعام‌الله سمنگانی، از معاونان سخنگوی امارت اسلامی، می‌گوید که کمیسیون مستقل حقوق بشر، کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی، شورای عالی مصالحۀ ملی، شورای امنیت ملی و دبیرخانه‌های مجلس‌های نماینده‌گان و سنا به‌دلیل نبود فعالیت منحل شده‌اند.

او می‌افزاید: «بودجۀ ملی سال ۱۴۰۱ هجری شمسی به اساس واقعیت‌های عینی ترتیب شده است؛ چون به بعضی اداره‌ها اکنون نیازی دیده نمی‌شد و آن‌ها فعالیتی نداشتند و در بودجه به آنان سهم داده نشده بود، منحل شده‌اند و در آینده امکان دارد این اداره‌ها دوباره فعال شوند.»

این بار نخست نیست که اداره‌های دولتی از سوی امارت اسلامی منحل می‌شود، پیش از این نیز شماری از اداره‌های دیگر به‌شمول کمیسیون مستقل انتخابات، کمیسیون شکایات انتخاباتی و وزارت امور زنان از بدنۀ حکومت حذف شده‌اند.

Back to top button