کمک بشردوستانه چین؛ چین به ۳۰۰۰ خانواده نیازمند مواد غذایی کمک کرد

گزارش: مهدی انصاری
مسوولان وزارت مهاجرين در کابل از کمک‌هاي بشردوستانه چين براي 3000 خانواده‌ نيازمند در کابل خبر مي‌دهد.

وزارت مهاجرين، روز چهار‌شنبه، هفتم ثور، در يک نشست خبري از توزيع کمک‌هاي بشردوستانه چين براي 3000 خانواده نيازمند در کابل خبر داد و گفت: اين کمک‌ها شامل يک بوجي برنج مي‌باشد.

خليل‌الرحمان حقاني، سرپرست وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌گان از کمک‌هاي بشردوستانه چين تشکري کرده و مي‌گويد اين کمک‌ تنها براي شهروندان کابل نيست، بلکه به بي‌جاشده‌گان و افراد مستحق سراسر کشور توزيع مي‌شود.

در همين حال، آقاي حقاني در اين برنامه از قاچاقبران انسان مي‌گويد: قاچاقبران زيادي اند که جوانان را تشويق مي‌کنند تا از راه غيرقانوني کشور را ترک کنند و از آن‌ها پول‌هاي هنگفتي را اخذ مي‌کند.

آقاي حقاني به قاچاقبران هشدار مي‌دهد و مي‌گويد: «همه بدانند که از امروز به بعد، هر کسي که در چنين کاري بازداشت شود، با آنان قانوني رفتار خواهد شد.»

هم‌چنان آقاي حقاني مي‌افزايد: امارت اسلامي در تلاش است که چالش‌هاي اقتصادي را در کشور از بين برده و براي جوانان فرصت کار را فراهم کند.

در همين حال، قاري عبدالمتين رحيم‌زي، رييس مهاجرين کابل، در اين نشست مي‌گويد، بعد از به قدرت رسيدن امارت اسلامي، وزارت مهاجرين و عودت‌کننده‌گان در تمام ولايات افغانستان نظارت دارد و کساني که مستحق کمک باشند از طرف اين وزارت کمک خواهد شد. بالخصوص در چند ماه اخير ولايت کابل، ولسوالي‌هاي اين ولايت از طرف وزارت مهاجرين و عودت‌کننده‌گان سروي شده و خانواده‌اي که مستحق کمک بوده، براي‌شان مواد غذايي توزيع شده است.

آقاي رحيم‌زي مي‌گويد: «در دولت امارت اسلامي قوم‌پرستي نيست و همه اقوام حقوق‌شان مساوي است. قوم‌پرستي و نژادپرستي در اين حکومت از بين رفته و همه اقوام زير يک چتر زنده‌گي مي‌کنيم.»

رييس مهاجرين کابل در ادامه سخنان خود مي‌گويد، دولت سرپرست امارت اسلامي در تلاش است که به وضعيت اقتصادي کنوني کشور توجه‌ جدي داشته باشد و از اين حالت دشوار کشور را نجات دهد.

در همين حال، شماري از باشنده‌گان کابل که اين کمک‌ها را دريافت نموده‌اند، مي‌گويد: اين کمک‌ها ميان مستحقين ناعادلانه توزيع مي‌شود، اين باشنده‌گان مي‌گويند که اين کمک‌ها بسنده نيست و از سازمان‌هاي بين‌المللي و از وزارت مهاجرين و عودت‌کننده‌گان خواهان بيشتر چنين کمک‌ها براي خانوداه‌هاي نيازمند شده است.

کمک‌هاي چين براي خانواده‌هاي نيازمند در حالي صورت مي‌گيرد که بعد از سقوط دولت پيشين و حاکم‌شدن امارت اسلامي بر کشور، بحران بشري و اقتصادي در کشور به ميان آمده است و شهروندان به پشتيباني و کمک‌هاي بشردوستانه نهادهاي بين‌المللي نيازمند اند.

Back to top button