توزیع کمک‌های بشردوستانه‌ی بنیاد پیامبر اعظم برای خانواده‌های بی‌بضاعت در کابل

گزارش: مهدی انصاری
پنجره، کابل: مسوولان بنیاد پیامبر اعظم، به روز یک‌شنبه، بیست‌و هشتم ماه حمل، بیش از ۲۵۰ بسته‌ی مواد غذایی را برای ۲۵۰ خانواده‌ای نیازمند در کابل توزیع نمود.
این کمک‌ها شامل آرد، روغن، برنج، بوره و دیگر مواد‌ غذایی می‌شود که برای نیازمندان در کابل توزیع شد.


آقای سید ابوالحسن هادی، مسوول کمیته‌ی امداد رسانی این بنیاد می‌گوید: «نزدیک به دوسال می‌شود که ما تلاش می‌کنیم دست مردم غریب و بی‌بصاعت را بگیرم و برایشان مواد‌ غذایی توزیع کنیم که در مدت دوسال برای خانواده‌های نیازمند، مواد‌ غذایی و ارتظاقی توزیع نمودیم که در هر دوره بسته‌های کمکی ما متفاوت بوده است.»
وی هم‌چنین می‌افزاد: ما تلاش می‌کنیم خانواده‌های که واقعن نیازمند است شناسایی و برایشان کمک توزیع کنیم.
آقای هادی می‌افزاید این کمک‌ها با همکاری بنیاد امام حسین(ع) صورت می‌گیرد که هر ماه بیش از ۱۰۰۰ خانواده از این کمک‌ها مستفید می‌شود. او در ادامه‌ی سخنان خود گفت که این کمک‌ها متواتر ادامه دارد.
در همین حال کسانی که از این کمک‌ها مستفید شدند از وضعیت بد اقتصادی خود می‌گویند: «ما هیچ کس را در خانه نداریم که کار کند و خرج و مصارف زندگی را بیاورد.»
خانواده‌های که از این کمک‌ها بحرمند شده‌اند از این بنیاد تشکری نموده و خواهان ادامه چنین کمک‌ها هستند.
این کمک‌ها در حالی به خانواده‌های نیازمند در کابل صورت می‌گیرد که هزاران خانواده در افغانستان بعداز تسلط طالبان با فقر دست و پنجه نرم می‌کند.
خانواده‌های نیازمند از دولت و افراد خییر می‌خواهد که دست افراد بی‌بضاعت و نیازمند را بگیرد.
این در حالی است که مشکلات بد اقتصادی از یک طرف و نبود کار از طرف دیگر، خیلی از خانواده‌ها را با مشکلات جدی روبرو ساخته است.

Back to top button