پل پاور؛ رییس شورای پناهندگان استرالیا در تلاش سهولت برای پناهجویان افغان استیم

شورای پناهندگان استرالیا از مشارکت دولت این کشور برای حمایت از افغانستان و پذیرش پناهجویان افغان قدردانی کرده و خواهان ایجاد سهولت‌های بیش‌تر برای پذیرش پناهجویان شده است.
پل پاور؛ رییس شورای پناهندگان استرالیا گفته‌است: «ناامنی مداوم در افغانستان و عدم شفافیت در مورد روند رسیدگی به ویزا، مردم را در موقعیت‌های مخاطره‌آمیزی قرار می‌دهد. به همین ترتیب، فقدان ارتباطات باعث ایجاد استرس و اضطراب قابل توجهی برای اعضای جامعه افغانستان در استرالیا می‌شود که ناامید از آوردن خانواده خود به مکانی امن هستند.» وی گفته‌است تلاش دارد تا زمینه‌ بهتری برای پذیرش مهاجران فراهم سازد.
یک کمیته پارلمانی استرالیا نیز از وزارت داخله آن کشور خواسته است که در روند پذیرش پناهجویان افغانستان سخت‌گیری نکند.
دولت استرالیا اخیرا اعلام کرد که به ۱۶ هزار و ۵۰۰ شهروند افغانستان طی چهار سال آینده پناهندگی خواهد داد. پیش‌ از آن استرالیا گفته بود که حدود ۳۰ هزار شهروند افغانستان را پناه می‌دهد.
شورای پناهندگان استرالیا گفته است که وزارت داخله آن کشور به خاطر بهبود فوری روندها و ارتباطات خود در رابطه با صدور ویزا برای پناهندگان افغانستان، بیش‌تر تمرکز کند.
در همین حال، احمدشجاع جمال؛ مشاور ویژه شورای پناهندگان استرالیا خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه این کشور به افغانستان شده است.
آقای جمال گفته است: «درخواست بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان فقط نیمی از بودجه مورد نیاز را جمع‌آوری کرده است و شکاف در کمک‌های فوری در افغانستان را برجسته می‌کند – شکافی که استرالیا می‌تواند به رفع آن کمک کند.»
این در حالی‌ است که سازمان ملل حدود ۴.۴ میلیارد دالر برای افغانستان درخواست کرده‌بود؛ اما در نهایت تنها ۲.۴۴ میلیارد دالر از سوی کمک‌کنندگان تعهد شد.

Back to top button