وزارت امر به معروف طالبان، روز‌های تفریحی مردان و زنان را مشخص کرد

وزارت امر به معروف طالبان اعلام کرده که زنان و مردان اجازه گشت و گذار یکجا در پارک‌های کابل را ندارند و روزهای تفریحی مردان و زنان را مشخص کرد.

براساس این خبر این وزارت گفته که روزهای یک‌شنبه، دوشنبه وسه‌شنبه زنان و روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه وشنبه مردان می‌توانند به پارک‌های تفریحی بروند.

مقررات تازه طالبان برای پارک‌های تفریحی کابل: زنان و مردان در روزهای جداگانه پارک و زنان «از اختلاط با بیگانگان خودداری» کنند.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان با نشر اعلامیه‌ای برای پارک‌های تفریحی ولایت کابل از تمام مالکان و مسئولین پارک‌ها خواسته تا زنان و مردان در روزهای جداگانه حق استفاده از پارک‌ها داده شود.

بر اساس این اعلامیه، روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه برای زنان و روزهای چهلرشنبه تا شنبه برای مردان و «مجاهدین» اختصاص داده شده و از زنان نیز خواسته شده تا «حجاب شرعی» را رعایت کنند.

در این اعلامیه همچنین از «مجاهدین» خواسته شده تا طبق مصوبه قبلی کابینه طالبان برای ورود به پارک «اسلحه و نشان نظامی با خود نداشته باشند».

در این اعلامیه از زنان در محلات «سیاحتی» خواسته شده که «از اختلاط با بیگانگان خودداری کنند» و در صورت تخلف با «برخورد قانونی» مواجه می‌شوند.

پیش از این طالبان با وضع مقررات تازه برای دانشگاه بلخ، گفته بودند که دانشجوی زن فقط در دفتر و با حضور فرد سوم می‌تواند با دانشجوی مرد صحبت کند.

در روزهای اخیر محدودیت‌ها و وضع مقررات سخت‌گیرانه از سوی طالبان راجع به زندگی عمومی افزایش یافته است.

Back to top button