ترکیه: حکومت سرپرست وعده‌هایش را در زمینه به رسمیت شناخته شدن عملی نکرده است

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در نشست پایانی مجمع دیپلماسی آنتالیا می‌گوید که حکومت سرپرست باید در زمینه درخواست به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه جهانی گام‌های لازم را بردارد.

چاووش اوغلو که روز یک‌شنبه، ۲۲ حوت، در نشست پایانی مجمع دیپلماسی آنتالیا سخن می‌گفت، تأکید کرد که حکومت سرپرست وعده‌هایی را که به جامعه جهانی داده بود، عملی نکرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: «یک بخش نیازهای افغانستان مربوط به کمک‌های بشری است، اما بخش دیگر آن به مسایل دیگر ارتباط دارد. حکومت سرپرست باید در زمینه درخواست‌ به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه‌ جهانی گام‌های لازم را بردارد. برخی وعده‌ها داده شده که هنوز عملی نشده‌اند.»

با این حال وی تصریح کرد که ترکیه برای به رسمیت شناختن حکومت سرپرست عجله ندارد و همانند سایر کشورها می‌خواهد عملکرد و اقدامات این حکومت را زیر نظر داشته باشد.

ترکیه در حالی گفته است که حکومت سرپرست برای به رسمیت شناخته شدن گام‌های لازم را برنداشته که امیرخان متقی یک روز پیش در این نشست تأکید کرد که تمامی شرط‌ها برای به رسمیت شناخته شدن را تکمیل کرده‌اند. او از جامعه‌ بین‌المللی خواست که حکومت سرپرست را به رسمیت بشناسند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button