تجاوز دو تن از افراد طالبان به یک زن و دو دختر اش در ولایت سرپل

به گزارش بی‌بی‌سی در روزهای اخیر خبر تجاوز جنسی دو نفر از افراد طالبان به یک زن و دو دختر خردسالش در ولایت سرپل افغانستان واکنش‌های زیادی بدنبال داشته است.

کاربران افغان این عمل را «تکان‌دهنده» خوانده و ضمن محکوم کردن آن خواهان پیگیری این موضوع از سوی نهادهای بین‌المللی شده است.

این کاربران نوشته‌اند که طالبان افراد زیادی را در ماه‌های گذشته به اتهام تجاوز جنسی و اتهام‌های دیگر در چندین ولایت و در ملاعام شلاق زده‌اند اما در برابر «رفتار غیرانسانی افراد خودشان سکوت کرده‌اند.»

این کاربران خطاب به سازمان‌های بین‌المللی نوشته‌اند که نگذارند در نبود نهادهای حقوق بشری و مدافع زنان در افغانستان این موضوع بدون پیگیری باقی بماند و به فراموشی سپرده شود.

سازمان عفو بین‌الملل نیز از طالبان به عنوان «مسئولان حاکم» در افغانستان خواسته تا «تحقیقات مستقل، شفاف و بی‌طرفانه» را در مورد این اتهامات آغاز کنند.

بنا بر گزارش‌ها و اظهارات زنی که مورد آزار قرار گرفته، ناوقت شب ۹ مارچ در زمانی که شوهر این زن به دلیل کار، خارج از شهر به سر می‌برده است، دو نفر از افراد طالبان به بهانه جستجو وارد خانه آن‌ها می‌شوند و پس از بستن دستان زن و دو فرزند زیر سنش به آنها تجاوز می‌کنند.

طالبان در پاسخ به بی‌بی‌سی خبر تجاوز به این زن و دخترانش را تایید کرده و گفته در این رابطه یک نفر دستگیر شده است.

Back to top button