اتحادیه اروپا در آستانه روز جهانی زن دو وزیر طالبان را تحریم کرد

به گزارش بی‌بی‌سی اتحادیه اروپا در آستانه روز جهانی زن دو عضو کابینه حکومت طالبان را به دلیل نقش‌ها آن‌ها در «ممنوعیت زنان از تحصیلات عالی و اعمال تفکیک جنسیتی در فضاهای عمومی» در افغانستان تحریم کرد.

فهرستی از ۹ فرد و سه نهادی که اتحادیه اروپا آن‌ها را به دلیل نقش داشتن در نقض جدی حقوق بشر به ویژه خشونت‌های جنسی و جنسیتی تحریم کرده، امروز (سه‌شنبه) منتشر شد.

ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان و محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امربه معروف و نهی از منکر حکومت طالبان در این فهرست هستند.

اداره پلیس مسکو، مقام‌های ارشد ارتش روسیه و فرماندهان شبه‌نظامیان در سودان جنوبی و معاون وزیر داخله میانمار برخی دیگر از تحریم‌شدگان هستند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفته است که در آستانه روز جهانی زنان «ما از حرف به عمل متوسل می‌شویم». او افزوده: «فارغ از این که در کجا اتفاق می‌افتد، ما با همه انواع خشونت علیه زنان مبارزه می‌کنیم و آن را از بین خواهیم برد.»

اتحادیه اروپا گفته است اقدام امروز مجدداً بر عزم این اتحادیه برای ارتقاء و محافظت از حقوق بشر در سراسر جهان تأکید می‌کند.

دارایی‌های افراد و ‌نهادهای تحریم‌شده اکنون در اتحادیه اروپا بلوکه و مسدود خواهد شد. علاوه بر این، آن‌ها مشمول ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا خواهند بود. جدا از این، فرستادن پول و هر نوع وجوه مالی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از اتحادیه اروپا به افراد و نهادهای تحریم‌شده ممنوع خواهد بود.

Back to top button