فنلاند به زنان و دختران افغانستان پناهندگی می‌دهد

اداره مهاجرت فنلاند اعلام کرده که به زنان و دختران افغانستان پناهندگی می‌دهد و در شرح جزئیات این اقدام آمده که «در حال حاضر جنسیت به تنهایی برای درخواست پناهندگی کافی است».

این اقدام از سوی اداره مهاجرت فنلاند در واکنش به وضعیتی که زنان و دختران در افغانستان با آن مواجه شده‌اند در دستور کار قرار گرفته است.

پیش از این کشورهای دانمارک و سوئد نیز برای اعطای پناهندگی به زنان و دختران افغانستان اعلام آماده‌گی کرده بود و دیدبان حقوق بشر حدود یک هفته پیش ضمن استقبال از این اقدام اداره مهاجرت دنمارک و سوئد از دیگر کشورها نیز خواسته بود تا زمینه اعطای پناهندگی به زنان و دختران افغانستان فراهم سازند.

اکنون فنلاند در پاسخ به بیانیه‌ای دیدبان حقوق بشر اعلام کرده است که صرف «جنسیت» زنان کافی است تا پناهندگی این کشور را دریافت کنند.

دیدبان حقوق بشر یک هفته قبل در بیانیه‌ای گفته بود: «از دست دادن شغل زنان، درد و رنج ناشی از بُحران مالی افغانستان، افزایش قیمت‌ها و ناامنی اقتصادی را تشدید کرد.»

این نهاد از آژانس‌های مهاجرتی خواسته بود تا با توجه به فشار مضاعفی که زنان و دختران در افغانستان تحمل می‌کنند به آنان صرفا بر اساس «جنسیت»شان زمینه اعطای پناهندگی را فراهم کنند.

Back to top button