رینا امیری در باره فراهم‌سازی تحصیل دختران به قطر سفر کرد

رینا امیری، نماینده خاص امریکا برای زنان و حقوق بشر در افغانستان گفته که به دوحه سفر کرده و ضمن ملاقات با معاون وزیر امور خارجه‌ی این کشور با مسوولان یک نهاد آموزشی نیز گفتگو کرده است.

خانم امیری روز سه‌شنبه، بیست‌وپنجم در دلو در رشتی توییتی از سفر به دوحه خبر داده و نوشته که با لوله الخاطر، معاون وزیر امور خارجه‌ی قطر دیدار کرده و روی چگونگی حمایت از زنان و تقویت تلاش‌ها برای پشتیبانی از زنان افغانستان بحث کرده‌اند.

او همچنان با مسوولان یک نهاد آموزشی برای اعطای بورسیه به دختران افغانستان و گسترش فرصت های تحصیلی برای زنان، دختران و پسران گفتگو کرده است.

خانم امیری با شماری از شهروندان افغانستان در دوحه نیز دیدار کرده و در این مورد نوشته که آنان «امیدبخش» است چون به گفته‌ی او بسیاری از مردم در کمتر از دو سال گذشته همه‌چیزشان را از دست داده‌اند ولی همچنان بر بازسازی افغانستان تمرکز دارند.

فرستاده‌ی خاص امریکا در مورد شهروندان افغانستان که با آنها در دوحه دیدار کرده نوشته است: «با وجود آسیب‌هایی که آنها متحمل شده‌اند و آزمون‌های عظیمی که با آن روبرو هستند، آنان همچنان شخصاً بر بازسازی افغانستان تمرکز دارند.»

Back to top button