نیکلاسون درباره اوضاع امنیتی و اقتصادی افغانستان نگران است

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در گفت‌وگوی با یک رسانه هندی درباره اوضاع امنیتی و اقتصادی جاری افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان روز شنبه، ۲۲ دلو، در مصاحبه با رسانه «ویون» گفته است که با تهدیدهای فزاینده داعش، وضعیت افغانستان بدتر خواهد شد.

آقای نیکلاسون تصریح کرده است که اتحادیه اروپا در کابل حضور دارد و تصمیم هم دارد در آنجا بماند تا به کمک‌های بشردوستانه خود برای مردم افغانستان ادامه دهد.

او با اشاره حملات داعش بر نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه، پاکستان و چین در کابل گفته است که واضح است که یک تهدید امنیتی بزرگ در داخل کابل وجود دارد.

نیکلاسون گفت: «واضح است که یک تهدید امنیتی جدی در داخل کابل وجود دارد و این برای کسانی که در داخل کشور حضور دارند، بسیار نگران‌کننده است.»

وی هم‌چنان درباره خروج موقت کارمندان سفارت عربستان در کابل گفته است که در حال حاضر نمی‌تواند در مورد این تصمیم‌گیری اظهار نظر دقیقی داشته باشد.

اظهارات آقای نیکلاسون در حالی بیان می‌شود که گزارش‌هایی مبنی بر خروج دیپلمات‌های سفارت‌خانه‌های خارجی از افغانستان به‌ دلیل نگرانی‌های امنیتی نشر شده است.

Back to top button