سهل‌انگاری طالبان؛ نگرانی باشند‌گان ولایات بامیان و دایکندی از بسته شدن راه‌های مواصلاتی‌

باشندگان ولایات‌ بامیان و دایکندی در مناطق مرکزی کشور از مسدود شدن راه‌های مواصلاتی‌ دراثر برف ‌باری، برف‌کوچ، یخ‌بندان و طوفان‌های شدید در فصل زمستان ابراز نگرانی می‌کنند.

به گفته‌ی آنان، در صورتی که مسوولان محلی طالبان در جریان برف ‌باری و طوفان‌های شدید راه‌های مواصلاتی را به روی وسایط نقلیه و مسافران بازگشایی نکنند، آنان با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

منابع تأیید می‌کنند که ریاست‌های فواید عامه‌ی طالبان در این ولایات‌ تاهنوز با هیچ اداره یا شرکت در مورد بازگشایی راه های مواصلاتی در زمستان جاری قرارداد بسته نکرده‌اند.

آنان طالبان را به سهل‌انگاری و بی‌برنامه‌گی متهم می‌کنند و هشدار می‌دهند که در نتیجه‌ی سهل‌انگاری  این گروه، قیمت مواد غذایی و سوخت افزایش خواهد یافت و بیماران از رسیدن به مراکز صحی باز خواهند ماند.

به گفته‌ی مسافرین و راننده‌گانی که از این راه‌های مواصلاتی در زمستان از شاهراه‌هایی (بامیان تا کابل) رفت‌وآمد می‌کنند، می‌گویند به دلیل برف و طوفان‌های شدید به خطرات و مشکلات جدیدی روبرو می‌شوند. ولایت دایکندی، یکی از ولایت‌های محروم و انکشاف‌نیافته محسوب می‌شود که تمامی جاده‌های آن غیرمعیاری و خامه است.

بامیان و دایکندی از جمله ولایات‌ سردسیر و کوهستانی در مرکز کشور اند که با اندک ترین بارند‌گی، رفت‌ و آمد در راه‌های مواصلاتی این ولایت‌ها مشکل می‌شود و همچنان در فصل زمستان بیشتر این مسیرها به شمول شاهراه‌هایی که (دایکندی، غور و بامیان) را به کابل وصل می‌کنند، در کوتل‌های «قوناق»، «شاتو»، «حاجی‌گک» و «شیبر» در اثر برف ‌باری، برف‌کوچ، طوفان شدید مسدود می‌شود.

Back to top button