جان اگلند: هیچ موسسه‌ای نباید به کارش با کارمندان مرد ادامه دهد

روزنامه پنجره: شورای پناهندگان ناروی در واکنش به ممنوعیت کار زنان خدماتش در افغانستان را متوقف کرده و دبیر کل این شورا نوشته است که هیچ موسسه‌ای نباید به کارش با کارمندان مرد ادامه دهد چون به گفته‌ی او «این یک سابقه‌ی وحشتناک خواهد بود.»

امارت اسلامی در آغاز هفته جاری طی یک مکتوب رسمی ممنوعیت کار زنان در موسسات داخلی و بین‌المللی غیر دولتی را اعلام کرد. این تصمیم واکنش‌ها و محکومیت‌های گسترده‌ای بین‌المللی را در قبال داشته و تاکنون دست‌کم چهار موسسه بین‌المللی کارش در افغانستان را متوقف کرده است.

شورای پناهندگان ناروی یکی از این موسسات بین‌المللی است که ضمن محکوم کردن تصمیم امارت اسلامی گفته است که «ما بدون 470 همکار زن افغان خود نمی توانیم کار کنیم.»

آقای جان اگلند، دبیر این شورا روز دوشنبه، پنجم جدی در توییتی نوشته است: «میلیون ها نفر به دلیل حکم طالبان رنج خواهند برد. هیچ کس نباید فقط با کارکنان مرد کار کند. این یک سابقه وحشتناک خواهد بود.»

امارت اسلامی اما در پاسخ به واکنش‌های بین‌المللی در پیوند به ممنوعیت کار و تحصیل زنان گفته که کشورها و نهادهای خارجی نباید به این بهانه‌ها در امور داخلی افغانستان دخالت کنند.

Back to top button