باشندگان ولسوالی سنگ‌ تخت‌وبندر دایکندی، سرک ۲۵ کیلومتری را با هزینه‌ی شخصی ‌‌خودشان می‌سازند

روزنامه پنجره: باشندگان روستای ولسوالی «سنگ‌تخت‌وبندر» ولایت دایکندی، ۲۵ کیلومتر سرک را با هزینه‌ی شخصی‌ خودشان می‌سازند. کار ساخت و بازسازی این سرک از ۲۰ روز بدین‌سو جریان دارد و روزانه ۲۰ الی ۳۰ نفر مشغول کار هستند.

رضا جعفری، یکی از باشندگان روستای «سیب جوی، ولسوالی سنگ تخت‌وبندر» می‏‌گوید که کار ساخت سرک این روستا از دهن «تلخ سیب» ولسوالی خدیر شروع و تا دهن «شاهی شیخ‏علی» ولسوالی سنگ‌تخت‌وبندر ادامه خواهد داشت.

به‌گفته‌ی وی، طول این مسیر بیش از ۲۵ کیلومتر است و با هزینه‌ی شخصی مردم این روستا ساخته می‌‏شود.

آقای جعفری افزود که این روستا، طی ۲۰ سال گذشته به‌دلیل نبود جاده محروم بوده و در این روستا هیچ مکتب و مرکز صحی ساخته نشده است.

همچنان به‌گفته‌ی جعفری، به‌دلیل نبود مراکز صحی و دشوارگذربودن راه‌‏های مواصلاتی، مریضان به مراکز صحی نمی‌رسند و در مسیر راه جان شان را از دست می‎دادند.

ولایت دایکندی در مرکز افغانستان، یکی از ولایت‌های محروم و انکشاف‌نیافته دانسته می‌شود که تمامی جاده‌های آن غیرمعیاری و خامه است. این وضعیت، دلیل عمده‌ی حوادث مرگباری ترافیکی در دایکندی دانسته می‌شود.

ولایت دایکندی، یکی از ولایات مرکزی و کوهستانی افغانستان محسوب می‌شود.

باشندگان ولایت دایکندی، پیش از این نیز اقدام به اعمار سرک‌ها، ساختن مکاتب و مراکز صحی با هزینه‌های‌ شخصی خود‌شان کرده بودند.

Back to top button