پاکستان از انتقادات علنی مقام‌های طالبان ناامید شده است

رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده‌اند که اسلام‌آباد از انتقادات علنی مقام‌های طالبان خسته و ناامید شده است. مقام‌های پاکستانی تاکید کرده‌اند که اتخاذ چنین رویکردی روابط دو جانبه را آسیب می‌زند.

منابع رسمی دولت پاکستان به اکسپرس تریبون گفته‌اند که اسلام‌آباد از اتهامات سرپرست وزارت دفاع طالبان ناامید شده است، آن را بازتاب همان طرز فکر دولت‌های قبلی افغانستان خوانده که حماقت‌های خود را بر گردن اسلام‌آباد می‌انداختند.

این منابع گفته‌اند که پاکستان چنین اظهارنظر علنی را از سوی مقام‌های ارشد طالبان افغانستان انتظار نداشت، زیرا اسلام‌آباد از زمان بازگشت طالبان به قدرت، کارهای زیادی برای حکومت آن‌ها انجام داده است.

ملا محمد یعقوب وزیر دفاع طالبان هفته گذشته مدعی شد که پاکستان به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا با هواپیماهای بدون سرنشین از خاک این کشور در افغانستان عملیات و حملات انجام دهد.

ملا یعقوب گفته: طبق اطلاعات ما پهپادها از طریق پاکستان به افغانستان وارد می‌شوند، از حریم هوایی پاکستان استفاده می‌کنند، ما از پاکستان می‌خواهیم که از حریم هوایی شما علیه ما استفاده نشود.

بر بنیاد این گزارش، اظهارات مقام ارشد طالبان ممکن روابط بین افغانستان و پاکستان را در زمانی که پاکستان از ادامه مشکل ناشی از تحریک طالبان پاکستان (TTP) و وابستگان آن راضی نیست، تضعیف کند.

Back to top button