رسانه‌ پاکستانی: تجمع تروریستان در افغانستان امنیت پاکستان را تهدید می‌کند

رسانه‌های پاکستانی به نقل از تحلیلگران می‌گویند که تجمع تروریستان در افغانستان تحت کنترول طالبان سبب تهدید امنیت پاکستان و بقیه کشورهای منطقه شده است.
روزنامه دان پاکستان این مطلب را به نقل از اعزاز احمد چودری، دیپلمات و رییس موسسه مطالعات استراتیژیک اسلام‌آباد منتشر کرده است.
اعزاز احمد گفته است: با توجه به بحران جدی بشردوستانه و اقتصادی در افغانستان، خطر زیادی وجود دارد که این کشور به یک جنگ داخلی دیگر سقوط کند.
به گفته او «در خلای حکومتی که در افغانستان ایجاد شده، ستیزه‌جویان و تروریست‌های بیشتری در جهان به این کشور جذب خواهد شد».
در تحلیل روزنامه دان آمده است، پاکستان و کشورهای منطقه باید طالبان افغانستان را متقاعد کنند که «از گروه‌های تروریستی مانند شاخه خراسان داعش، تحریک طالبان پاکستان و ارتش آزادی‌بخش بلوچستان میزبانی نکند».
اعزاز احمد چودری تذکر داده است که اگر طالبان به تعهد خود برای مبارزه با تروریزم و احترام به حقوق اساسی زنان عمل نکنند، از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نخواهند شد.
در این یادداشت نوشته شده است که طالبان با میزبانی از رهبر القاعده و «عناصر تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان» زیگنال اشتباهی ارسال می‌کنند.

 

Back to top button