یونیسف: هم‌زمان با حکومت طالبان در افغانستان نرخ و قیمت مواد غذایی دو برابر شده است

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است که پس از زمان تسلط طالبان بر افغانستان نرخ و قیمت مواد غذایی در این کشور به شدت افزایش یافته است.
این نهاد امروز(سه‌شنبه، ۶ثور) با نشر گزارشی اعلام کرده است که قیمت و نرخ مواد غذایی دو برابر شده و بسیاری از خانواده‌ها و فرزندان شان در ماه رمضان امسال فقط با «نان و آب» زنده می‌مانند.
در گزارش آمده است: «هزینه‌های زندگی و قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته است، به طوری که یک کیلوگرام گندم در مقایسه با جون  2021 تقریباً ۴۵ درصد بیشتر قیمت دارد.»
یونیسف گفته است که افغانستان با بدترین بحران غذایی خود از زمان شروع رکوردها مواجه است و انتظار می‌رود نیمی از جمعیت – ۲۳ میلیون نفر از جمله ۱۴ میلیون کودک – در سال جاری با گرسنگی روبرو شوند که افزایش نگران کننده‌ای از آگست سال گذشته را نشان می‌دهد.
این نهاد گفته است که کودکان در طول بحران گرسنگی آسیب پذیرترین افراد هستند که بدون غذای کافی و تغذیه مناسب، ممکن است دچار سوءتغذیه شوند که می‌تواند منجر به بیماری، عفونت، کوتاه قدی و مرگ شود.
کریس نیامندی، رییس صندوق حمایت از کودکان در افغانستان، گفته است: «رمضان امسال برای بسیاری از خانواده‌ها در افغانستان به شدت متفاوت است. در پایان یک روز روزه‌داری، خانواده‌ها معمولاً یک وعده غذایی به نام افطار می‌خوردند که در آن چند غذا تقسیم می‌شد. با این حال، والدین به ما می‌گویند که از اینکه نمی‌توانند وعده افطار معمولی را برای فرزندانشان تهیه کنند و گاهی اوقات فقط بعد از بیش از ۱۲ ساعت روزه گرفتن نان می‌خورند، ناراحت هستند.»

Back to top button