کرزی: اختصاص ۳.۵ میلیارد دالر مردم افغانستان به قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر، ظلم است

حامد کرزی، رییس جمهور سابق افغانستان در واکنش به تصمیم مصادره بخشی از ذخایر ارزی افغانستان به عنوان غرامت به نفع خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر، انتقاد کرده است.

رییس جمهور سابق افغانستان امروز یک‌شنبه، ۲۴ دلو در یک کنفرانس خبری در کابل گفته است، اسامه بن لادن به عنوان عامل اصلی حادثه ۱۱ سپتامبر در پاکستان کشته شده است و بهای عمل او را نباید مردم افغانستان بپردازند.

آقای کرزی مصادره بخشی از ذخایر ارزی بانک مرکزی را ظلم علیه مردم افغانستان دانسته و از جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا خواسته تا در تصمیم خود تجدید نظر کند. او از امریکا به شدت انتقاد کرده و گفته است، این کشور نباید از پول مردم افغانستان به خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر غرامت بپردازد.

رییس جمهور سابق کشور تأکید کرده است که مردم افغانستان بزرگ‌ترین قربانی تروریسم اند.

آقای کرزی در این کنفرانس خبری اذعان کرده که اگر انتقال قدرت از طریق لویه ‌جرگه و روند صلح انجام می‌شد، پول‌های مردم افغانستان مسدود نمی‌شد.

رییس جمهور سابق افزوده است که برای تمثیل اراده مردم باید لویه جرگه برگزار شود. او تصریح کرده است که انتخابات و ریفراندوم نیز ممکن است.

پیش از این جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امریکا در یک فرمان اجرایی ۳.۵ میلیارد دالر از ۷ میلیارد دالر ذخایر ارزی کشور را به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر اختصاص داده است.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button