کابینه‌ی سرپرست طالبان طرح یونیفورم پولیس این گروه را تأیید کرد

کابینه‌ی حکومت سرپرست طالبان طرح یونیفورم برای نیروهای پولیس این گروه را تأیید کرده است.

طبق اعلامیه‌ی اداره امور حکومت طالبان، این طرح که از سوی وزارت داخله ارایه شده بود، در جلسه‌ی نوزدهم کابینه‌ی این گروه که روز دوشنبه (۲۷ جدی) برگزار شد، با اندک تغییر به تصویب رسید.

در حال حاضر بیشتر نیروهای طالبان از لباس محلی استفاده می‌کنند که تشخیص آنها از سایر افراد برای مردم دشوار است. ساکنان شهرها بارها از طالبان خواسته‌اند که برای نیروهای خود یونیفورم مشخص در نظر بگیرند.

در جلسه‌ی کابینه‌ی سرپرست طالبان طرح ارزیابی و تثبیت رتبه فارغان مدرسه‌های دینی نیز تأیید شده است.

همچنین هیأت دولت طالبان، درخواست وزارت معادن و پترولیم برای داوطلبی فروش گاز (CNG) را تأیید کرده و کمیسیون اقتصادی این گروه را توظیف کرده است تا چگونگی و شرایط قرارداد شرکت‌های خارجی را که خواهان سرمایه‌گذاری در این زمینه اند، بررسی کند.

به نقل از خبرنامه‌ی اداره امور، در نشست کابینه‌ی طالبان درباره‌ی مسیر و سروی زمین‌های مسیر پروژه‌ی خط آهن ازبیکستان – پشاور نیز تصمیمی گرفته شده که براساس آن، کار این پروژه به‌زودی آغاز خواهد شد.

کابینه‌ی طالبان هیأتی را به رهبری مولوی عبدالسلام حنفی، معاون نخست‌وزیر این گروه تعیین کرده است تا موضوع قرضداری‌های ادارات دولتی از شرکت برق‌رسانی (برشنا)، افغان‌پُست، افغان‌تلیکام و سایر شرکت‌ها را بررسی و برای پرداخت آن راه‌ حل ارایه کند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button