وزیر دفاع طالبان: در حال ساختن اردوی ۱۱۰هزار نفری هستیم

محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان در مصاحبه با تلویزیون ملی گفته است که در حال حاضر مشغول ساختن اردوی ۱۱۰هزار نفری استند که به کمکی هیچ‌کسی نیاز نداشته باشند.

مجاهد شب دوشنبه، بیست‌وپنجم دلو از ثبت‌نام هزاران تن در اردوی خبر داد و گفت که تاکنون نزدیک ۸۰هزار تن خود را ثبت‌نام کرده‌اند.

وزیر دفاع طالبان افزود: «تا اکنون چهل طیاره و هلیکوپتر را ترمیم کرده ایم که آنها پرواز کرده می‌توانند. ده طیاره زیر کار است. حدود ده هزار نیروی تازه را آموزش داده ایم.»

آقای مجاهد در این مصاحبه مشخص نکرد که مصارف اردو را از کجا تامین می‌کنند در حال که اردو گذشته افغانستان توسط کشورهای خارجی حمایت مالی می‌شدند.

تشکیل این اردو درحالیست که پس از به قدرت طالبان تاکنون هیچ کشوری آن‌ها را به رسیمت نشناخته است.

در ادامه مصاحبه وزیر دفاع طالبان هم‌چنان گفت که تلاش‌های دیپلماتیک برای دوباره باز گرداندن وسایط نظامی اردوی پیشین جریان دارد.

بعد از سقوط کابل به دست طالبان، اشرف غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان همرای با مقام‌ها، چندین هلیکوپتر و طیاره به کشورهای همسایه رفتند.

امریکا با بازگرداندن وسایط و هلیکوپتر‌ها به حکومت طالبان مخالفت کرده است.

با حاکمیت دوباره طالبان، اردوی پیشین افغانستان که با مصرف میلیارد‌ها دالر ساخته شده بود، فرو پاشید.

حکومت طالبان به این هم متهم است که بیش از ۱۰۰ تن از نظامیان گذشته را کشته است.

این اتهام‌ها در یک نامه از سوی آنتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد و گزارش دیدبان حقوق بشر نشر شده است.

اما محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان، این ادعا‌ها را رد کرده و می‌گوید که حدود ۹۰ درصد از کارمندان پیشین، در وزارت دفاع کار می‌کنند و کسی با آنها کاری ندارد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button