وزیر داخله بریتانیا: اوکراینی‌ها می‌توانند به صورت آنلاین برای دریافت ویزای بریتانیا درخواست بدهند

وزیر داخله بریتانیا می‌گوید که یک روش سادهٔ جدید برای ورود اوکراینی‌ها به بریتانیا ابتدا از روز سه‌شنبه آینده به اجرا در خواهد آمد.

پریتی پاتل، به مجلس عوام پارلمان بریتانیا گفت که پناهندگان اوکراینی دارای پاسپورت دیگر نیاز نخواهند داشت تا به مراکز درخواست ویزا مراجعه کنند.

او گفت، در عوض اوکراینی‌ها می‌توانند به صورت آنلاین برای دریافت ویزای بریتانیا درخواست بدهند و زمانی که به بریتانیا رسیدند، اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنند.

خانم پاتل گفت: «اوکراینی‌های دارای پاسپورت هر کجا که هستند، می‌توانند از طریق آنلاین مجوز دریافت کنند و به بریتانیا بیایند.»

وزارت داخله بریتانیا در پی توصیه سازمان‌های امنیتی این کشور، این تصمیم را اتخاذ کرده‌است.

به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی، اوکراینی‌های واجد شروط یک ایمیل تأییدیه دریافت می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد سوار هواپیما، قطار یا قایق شوند، سپس، پیش از آن‌که اطلاعات بیومتریک خود ثبت کنند، مهری ورود به بریتانیا در پاسپورت‌شان زده خواهد شد.

وزیر داخله بریتانیا گفت که مراکز درخواست ویزا در اروپا حالا برای اواکراینی‌هایی اختصاص داده شده‌است که پاسپورت ندارند. او گفت ظرفیت این مراکز بالا برده شده‌است و می‌توانند تا ۱۳ هزار درخواست ویزا را در یک هفته بررسی کنند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button