نجات ۳۰ شهروند افغان از کار اجباری در پاکستان

رسانه‌های پاکستانی خبر داده اند که بیش از۳۰ شهروند افغانستان که در یک کوره خشت پزی در پاکستان اسیر و به کار اجباری شاقه وادار شده بودند، نجات داده شدند. زنان و کودکان نیز شامل این گروه بودند.

روزنامه “اکسپرس تریبون” پاکستان امروز یکشنبه در گزارشی از نجات بیش از۳۰ شهروند افغانستان که در یک کوره خشت پزی در راولپندی به اسارت گرفته شده و کار اجباری می کردند، خبر داده است.

این روزنامه نگاشته که یک تیم مشترک به شمول یک مقام دادگاه و مقام های پولیس به یک کوره خشت پزی یورش برده و ۳۰ شهروند افغانستان را به شمول زنان و کودکان از چنگ برده داران نجات داده اند.

گزارش می‌افزاید که این عملیات نجات به دستور دادگاه انجام شده بود و این مهاجران افغان بدون امکانات اولیه مجبور به کار شاقه شده بودند.

پولیس پاکستان گفته که دو عضو یکی از خانواده‌های این مهاجران افغان هنوز ناپدید هستند و مالک کوره خشت‌پزی از محل فرار کرده است.

این خانواده‌های آواره افغان که از ناامنی و تحولات اخیر در افغانستان به پاکستان فرار کرده بودند، به امید یک فرصت شغلی و درآمد در این کوره خشت‌پزی به کار آغاز کردند، اما کارفرما آنان را گروگان گرفته و وادار ساخته بود بدون غذای مناسب و دستمزد کار شاقه انجام دهند.

پولیس گفته که برای مالک این کوره خشت‌پزی پرونده جرمی تشکیل شده است.

Back to top button