لطف‌الله نجفی‌زاده از افغانستان برنده‌ی جایزه بهترین روزنامه‌نگار سال 2022 اعلام شد

وبسایت مجمع جهانی رهبران جوان «One Young World» پنج نفر را به‌عنوان برندگان جایزه‌ی بهترین روزنامه‌نگار سال 2022 اعلام کرده است. در میان این پنج نفر، لطف‌الله نجفی‌زاده، رییس پیشین تلویزیون خصوصی طلوع‌نیوز نیز شامل است.
این مجمع جهانی در مورد آقای نجفی‌زاده گفته است که او در کنار نظارت بر بزرگ‌ترین پایگاه خبری افغانستان، مصاحبه‌های زیادی با شماری از رهبران جهانی، از جمله دیوید کامرون نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، محمدجواد ظریف وزیر خارجه‌ی پیشین ایران، و همچنین اشرف غنی رییس‌جمهور پیشین و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی حکومت پیشین افغانستان انجام داده است.
طبق معلومات این مجمع جهانی، نجفی‌زاده در سال 2016 میلادی مدال معتبر قهرمان آزادی مطبوعات را از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز به‌دلیل مبارزه برای مطبوعات آزاد افغانستان دریافت کرده است.
همچنین، او در همین سال از سوی مجله تایم به‌عنوان یک رهبر جهانی نسل بعدی معرفی شد و در سال 2017 میلادی مجله فوربس و نجفی‌زاده را در میان 30 فرد تأثیرگذار زیر 30 سال آسیا در رسانه‌ها انتخاب کرد.
در کنار لطف‌الله نجفی‌زاده، چهار نفر دیگر از امریکای لاتین، بریتانیا، کلمبیا و جاپان نیز برنده‌ی این جایزه شده‌اند که از این میان سه نفرشان زن هستند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button