سازمان جهانی صحت: در یک ماه گذشته پیش از ۱۵۰ تن در افغانستان بر اثر بیماری سرخکان جان باختند

کرسشن لندمایر، سخنگوی سازمان جهانی صحت با ابراز نگرانی از گسترش بیماری سرخکان در افغانستان می‌گوید که این بیماری در یک ماه گذشته جان بیش از ۱۵۰ تن را گرفته است.

آقای لندمایر افزود که افغانستان با کمبود مواد غذایی و سوتغذیه گسترده مواجه است و اطفال در برابر این مرض ساری آسیب پذیر می‌باشند.

بر اساس گزارش این سازمان در جریان هفته سوم ماه جنوری سال روان ۱۸ درصد و هفته آخر ماه جنوری موارد ابتلا به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

در گزارش اضافه شده که در مجموع در ماه جنوری امسال در حدود ۳۵۳۱۹ مورد مشکوک به سرخکان ثبت شده که در این میان ۱۵۶ تن جان خود را از دست داده‌اند.

آقای لندمایر با اشاره به اینکه ممکن آمار مرگ ومیر مرتبط به بیماری سرخکان کمتر گزارش داده شده باشد، هشدار داد که انتظار می رود تعداد بیماران مبتلا به سرخکان افزایش یابد و اضافه کرد:” افزایش سریع مبتلایان در ماه جنوری نشان می‌دهد که تعداد مرگ میر ناشی از مرض سرخکان در هفته های آینده احتمالاً افزایش پیدا کند.”

سرخكان یک بیماری ویروسی و به شدت ساری است که تداوى ندارد و تنها راه جلوگیری از ابتلا به آن تطبیق واکسین و رعایت بهداشت فردی و محیطی است.این ویروس که بیشتر کودکان را هدف قرار می‌دهد سبب نابینا شدن، کر شدن، تورم مغزی و دیگر آسیب‌های مغزی می‌شود.

 

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button