جنرال هندی: در مرز کشمیر سلاح‌های باقی‌مانده نظامیان امریکایی در افغانستان را کشف کردیم

اجی چاندپوریا، جنرال ارتش هند می‌گوید که تسلیحاتی را در کشمیر ضبط کرده‌اند که شبیه سلاح‌های است که پس از خروج نیروهای امریکایی در افغانستان به جاه مانده بود.

جنرال ارتش هند این گفته‌ها را روز شنبه، سی‌ام دلو در مصاحبه خبرگزاری مطرح کرده است.

جنرال افزود: «ما تسلیحات، وسایل نظارت بصری و مهماتی را کشف و ضبط کردیم که در گذشته دیده نشده بود. این تسلیحات شبیه مهمات و وسایلی است که در جریان و پس از خروج نیروهای امریکایی در افغانستان دیده شده بود.»

در گزارش به نقل از این جنرال هندی آمده است، این تجهیزات و مهمات که از پاکستان وارد کشمیر می‌شد، توسط نیروهای هندی ضبط شده است.

آقای چاندپوریا گفت که گزارش استخبارات اردوی هند نشان می‌دهد که پاکستان تندروان افغان را به کشمیر تحت اداره هند سوق می‌دهد.

طبق گزارش استخبارات اردوی هند، در آنسوی مرز کشمیر حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ تندرو در کمپ‌های تعلیمی جابجا شده است.

هند به این باور است که در حال حاضر در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تندرو تعلیم‌یافته در کشمیر فعال اند که بیشتر آنان جوانانی اند که توسط تروریستان شستشوی مغزی شده‌اند.

از سوی دیگر این نظامی هندی در پاسخ به پرسشی درباره نگرانی از این‌که جنگ‌جویانی پاکستانی که در افغانستان می‌جنگند توسط ارتش پاکستان به کشمیر فرستاده شوند، گفته است که این یک احتمال جدی است.

او افزوده که تعدادی از گروه‌های تروریستی وجود دارند که با نیروهای امریکایی تحت ایتلاف در افغانستان می جنگیدند.

کشمیر که جمعیت آن عمدتاً مسلمانان اند، از زمان استقلال پاکستان و هند در سال ۱۹۴۷ به اینسو به دو بخش تقسیم شده است که یکی آن زیر ادارۀ هند و دیگری زیر ادارۀ پاکستان است.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button