زنان معترض در کابل: طالبان با اسپری مرچ و گاز اشک‌آور به ما حمله کردند

گروهی از زنان معترض برای دادخواهی و اعتراض به کشته شدن یک دختر جوان و ناپدیدشدن یک افسر پلیس در کابل تظاهرات کردند. آنان همچنین نسبت به حجاب اجباری زنان و انتشار خبرهایی در مورد ناپدید شدن فعالان زن در مزارشریف پس از روی کار آمدن طالبان اعتراض کردند
معترضان می‌گویند که نیروهای طالبان از اسپری مرچ و گازاشک آور برای پراگنده ‌کردن‌شان استفاده کردند. در تصاویر ویدئویی که به بی‌بی‌سی رسیده، معترضان می‌گویند که نیروهای طالبان به طرف آنها “گاز اشک آور” زده‌اند. یکی‌دیگر از معترضان می‌گوید که افراد طالبان به صورت دختران اسپری مرچ پاشیدند.
فعالان زن روز شنبه هم در اعتراض به کشته شدن زینب عبداللهی دختر جوانی که به گفته خانواده‌اش شامگاه پنجشنبه در تیراندازی در ایست بازرسی طالبان در غرب کابل کشته شد تظاهرات دادخواهی به‌راه انداختند. مقام‌های طالبان گفته‌اند در مورد این حادثه تحقیق می‌کنند.
در همین حال، کارزاری در شبکه‌های اجتماعی برای عالیه عزیزی، افسر پلیس رئیس زندان زنانه هرات برگزار شد. خانواده خانم عزیزی می‌گوید او چهار ماه پیش، بعد از بازگشت به محل کارش، ناپدید شد. آنها طالبان را مقصر می‌دانند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button