افزایش بروز بیماری عفونی “آبله میمون” در اروپا

بامداد یک‌شنبه، (۲۲ مه) موارد شناسایی شده ابتلای قطعی به آبله میمون ۹۲ نفر و موارد مشکوک ۲۸ نفر اعلام شده است.
به گزارش “اشپیگل آنلاین” سازمان بهداشت جهانی (WHO) با توجه به افزایش موارد ابتلا در هفته‌های اخیر خواستار در دستورکار قرار گرفتن سلسله تدبیرهایی برای جلوگیری از گسترش این بیماری عفونی مسری شد.

دفتر مرکزی این نهاد وابسته به سازمان ملل در ژنو شامگاه شنبه تاکید کرد، افزایش خودآگاهی عمومی درباره بیماری آبله میمون یک “ضرورت عاجل” است.

شناسایی نخستین موارد اخیر ابتلا به آبله میمون در اروپا به هفته دوم ماه مه در بریتانیا مربوط می‌شود. در این فاصله مبتلایانی نیز در شمار دیگری از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، فرانسه، سوئد، بلژیک و آلمان شناسایی شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی به تازگی اعلام کرد نسخه تطبیق یافته واکسنی که برای پیشگیری از ابتلا به آبله واقعی تولید و برای ریشه‌کن کردن آن به کار رفته بود ساخته شده که ۸۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند اما هنوز به میزان کافی در دسترس نیست.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، کشندگی و قدرت سرایت ویروس آبله میمون بسیار ناچیز است و مبتلایان به آن در اغلب موارد پس از یک دوره دو تا سه هفته‌ای بهبود پیدا می‌کنند.

نهاد بهداشتی سازمان ملل می‌گوید، اغلب موارد شناسایی شده ابتلا به آبله میمون در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا بین مردان همجسنگرا بوده اما به دلیل محدود بودن پژوهش‌ها در این زمینه به احتمال زیاد موارد ابتلا در میان گروه‌های دیگر اجتماعی نیز وجود دارد.

Back to top button